Την Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου, το βράδυ, στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας «Άξιον Εστίν» Northcote, στην Ιερά Επισκοπή Χώρας, τελέστηκε σε ιδιαίτερη κατανυκτική ατμόσφαιρα ο Εσπερινός της Συγχωρήσεως, ο οποίος σηματοδοτεί την είσοδο της Εκκλησίας στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Της Ακολουθίας προεξήρχε ο Επίσκοπος Χώρας κ. Ευμένιος, πλαισιούμενος από κληρικούς της Ι. Επισκοπής Χώρας.
Κατά το κήρυγμά του, ο Επίσκοπος ανέπτυξε το ουσιαστικό και υπαρξιακό περιεχόμενο της Ακολουθίας της Συγχωρήσεως, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για μια απλή ή τυπική ανταλλαγή συγγνώμης, αλλά για μια βαθιά πράξη μετανοίας και επανατοποθέτησης του ανθρώπου απέναντι στον Θεό και στον πλησίον. Τόνισε ότι η Εκκλησία τοποθετεί τη συγχώρηση στην αρχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, διότι χωρίς συμφιλίωση, ταπείνωση και ειλικρινή μετάνοια, κάθε ασκητικός αγώνας παραμένει ατελής και πνευματικά άκαρπος.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην πατερική και υμνογραφική παράδοση της Εκκλησίας, όπου η συγχώρηση δεν ταυτίζεται με τη λήθη του τραύματος, αλλά με τη θεραπεία της μνήμης και την απελευθέρωση του ανθρώπου από την εσωτερική αιχμαλωσία του παρελθόντος. Ο Επίσκοπος υπογράμμισε ότι ο Εσπερινός της Συγχωρήσεως αποτελεί μια πράξη εκκλησιαστικής επανένταξης και σωστής πνευματικής στάσης, μέσω της οποίας ο πιστός καλείται να εξέλθει από την αυτάρκεια και την απομόνωση και να εισέλθει στο ήθος της εκκλησιαστικής κοινωνίας, όπου η μετάνοια βιώνεται σωματικά και έμπρακτα.
Στο τέλος της Ακολουθίας, ο Επίσκοπος μετέφερε προς όλους τους πιστούς τις πατρικές ευχές και την ευλογία του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ.κ. Μακαρίου, ευχόμενος εκ μέρους του σε όλους να έχουμε μια ευλογημένη, πνευματικά καρποφόρα και σωτήρια Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, εν μετανοία, συγχωρήσει και ελπίδι εν Χριστώ.

