Νὰ παραιτηθεῖ ὁ Τόμας Μπὰχ
Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
. Ἀμέσως μετὰ τὸ πέρας τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων στὸ Παρίσι ὀφείλει νὰ παραιτηθεῖ ὁΤόμας Μπὰχ ἀπὸ Πρόεδρος τῆς Διεθνοῦς Ὀλυμπιακῆς Ἐπιτροπῆς(ΔΟΕ). Εἶναι ὁ κύριος ὑπεύθυνος γιὰ τὸ φιάσκο τῆς τελετῆς ἔναρξης. Μπορεῖ οἱ Γάλλοι θεωρητικοί του μηδενισμοῦ καὶ τοῦἡδονισμοῦ, μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν καθηγητὴ Μπουσερόν, νὰ κατασκεύασαν τὸ προσβλητικὸ γιὰ τὴνἀνθρώπινη ἀξιοπρέπεια καὶ τὸ ὀλυμπιακὸ ἰδεῶδες σενάριό της καὶ ὁ ἰδίων φρονημάτων σκηνοθέτης ΤομάΖολυ νὰ τὸ σκηνοθέτησε, ἀλλὰ ὁ κ. Μπὰχ ἐνέκρινε καὶ ἐνθάρρυνε τὴν πραγματοποίηση τῆς συγκεκριμένης τελετῆς.
. Σὲ συνέντευξή του στὴν γαλλικὴ ἐφημερίδα «Le Figaro», στὶς 17 Ἀπριλίου 2024 (σέλ. 40), ὁ κ. Μπὰχ τόνισε, μεταξὺ ἄλλων: «Οἱ ἀγῶνες στὸ Παρίσι εἶναι εὐθυγραμμισμένοι πρὸς τὴνἀτζέντα τῆς Διεθνοῦς Ὀλυμπιακῆς Ἐπιτροπῆς. Μὲ τὴν Γαλλικὴ Ὀλυμπιακὴ Ἐπιτροπὴ ἔχουμε στενὴκαὶ πολὺ καρποφόρα συνεργασία. Διότι ἔχουμε τὴν ἴδια βάση, τὸν ἴδιο τρόπο τοῦ σκέπτεσθαι. Καὶγνωρίζουμε ποῦ θέλουμε νὰ πᾶμε μαζί…Σὲ κάθε στάδιο τῆς προετοιμασίας καὶ γιὰ κάθε μία ἀπὸτὶς προκλήσεις εἴχαμε πλήρη πληροφόρηση…». Ὁ κ. Μπὰχ ἦταν λοιπὸν πλήρως ἐνήμερος γιὰ τὴν τελετὴ ἔναρξης καὶ γιὰ τὰ ὅσα ὑπῆρχαν σὲ αὐτὴν καὶ ὄχι μόνο τὰ ἐνέκρινε, ἀλλὰ καὶ τὰχαρακτήρισε «λαμπρὴ ἰδέα» (brillante idee)
. Ἡ ἐκ μέρους τοῦ Προέδρου τῆς ΔΟΕ ἔγκριση τοῦ ἀνοσιουργήματος σὲ βάρος τοῦὈλυμπιακοῦ ἰδεώδους, κατὰ τὴν τελετὴ ἔναρξης τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων στὸ Παρίσι, τὸν θέτει ἠθικὰ ἐκτὸς ὀλυμπιακοῦ κινήματος. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ὑποστηρίξει πλέον πειστικὰ ὅτι ὁ ἴδιος καὶ ὅλα τὰ μέλη τῆς ΔΟΕ εἶναι «οἱ θεματοφύλακες τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων καὶ ἡγέτες τοῦὈλυμπιακοῦ κινήματος». Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ παραμένουν στὴ θέση τοὺς ὁ Πρόεδρος καὶ τὰ μέλη τῆς Ἐκτελεστικῆς Ἐπιτροπῆς τῆς ΔΟΕ ὡς «ἐλεγκτὲς τῆς τηρήσεως τοῦ Ὀλυμπιακοῦ Χάρτη».
. Κατὰ τὴν ΔΟΕ τρεῖς εἶναι οἱ βασικὲς ἀξίες τοῦ ὀλυμπισμοῦ: ἡ ὑπεροχή, ὁ σεβασμὸς καὶἡ φιλία.Ἡ ὑπεροχή, εἶναι ἡ ἐνθάρρυνση τῶν ἀθλητῶν καὶ ὅλων τῶν ἀνθρώπων νὰ προσφέρουν στὸν ἑαυτό τους καὶ στοὺς ἄλλους τὸ κάλλιστο καὶ τὸ μέγιστο δυνατόν. Ὁ σεβασμὸς ἀφορᾶ στοὺςἀθλητές, παράγοντες, φιλάθλους, ποὺ πρέπει νὰ σέβονται πρῶτα τὸν ἑαυτό τους καὶ στὴ συνέχεια τοὺς κανόνες τοῦ ὀλυμπισμοῦ, τοὺς ἀντιπάλους στὸν ἀγώνα καὶ γενικὰ τὸ κοινό. Καὶ ἡ φιλία εἶναι κάτι τὸ σημαντικὸ ἀφοῦ κάθε τέσσερα χρόνια βρίσκονται σὲ κοινὸ χῶρο καὶ καλλιεργεῖται ἡ σχέση μεταξὺ ἀθλητῶν καὶ παραγόντων ἀπὸ 200 περίπου χῶρες. Στοὺς ἀγῶνες καθ’ ἑαυτούς, ἕως τὴνὥρα ποὺ γράφονται οἱ γραμμὲς αὐτές, ὑπῆρξαν προβλήματα ποὺ δὲν εἶχαν σχέση μὲ τὶς ἀρχὲς τῶνἀγώνων αὐτῶν. Ὅμως ἡ τελετὴ ἐνάρξεως δίχασε τὴν ἀνθρωπότητα, γιατί οἱ διοργανωτές της δὲν τήρησαν τὶς ἀρχὲς τοῦ Ὀλυμπισμοῦ.Μία ξεκομμένη ἀπὸ τὴν γαλλικὴ κοινωνία ἐλὶτ διανοουμένων συγκεκριμένης ἰδεολογίας, μὲ τὴ συμπαράστασητου κ. Μπὰχ καὶ τῶν μελῶν τὴ ΔΟΕ, καθὼςἐπίσης μὲ τὴν ὑποστήριξη πολιτικῶν καὶ ἐπιχειρηματιῶν, προέβαλε τὶς ἰδέες της, πού, φυσικά, οὐδεμία σχέση ἔχουν μὲ τὸ «τὸ ἀθάνατο ἀρχαῖο πνεῦμα, τοῦ μεγάλου, τοῦ ὡραίου καὶ τ΄ ἀληθινοῦ»
. Τὸ Ὀλυμπιακὸ κίνημα, ὅπως γενικὰ ὁ δυτικὸς πολιτισμός, εἶναι σὲ παρακμή. Κατὰ τὴδιάρκεια τῶν 130 ἐτῶν ποὺ ὑφίσταται ὁ σύγχρονος Ὀλυμπισμὸς ὑπῆρξαν σκάνδαλα καὶ πολιτικὲς – ἰδεολογικὲς προπαγάνδες ποὺ ἔχουν πλήξει τὸν θεσμό, ἀλλὰ ἕως τοὺς φετινοὺς ὈλυμπιακοὺςἈγῶνες, διατηρεῖ τὸ μεγαλεῖο του, γιατί τὸν ἔχει ἀνάγκη ἡ ἀνθρωπότητα. Ὅμως ἂν ἡ παρακμιακὴκατάσταση, ποὺ ἔντονα ἐμφανίστηκε στὸ Παρίσι, συνεχιστεῖ τότε ἡ ἀνθρωπότητα θὰ ξαναζήσει Ὀλυμπιακούς, ὅπως εἶχαν καταντήσει ἐπὶ Νέρωνος,ἕνα τσίρκο.
Ἀπίθανες ἀποψειςπου διατυπώνονται ἀπὸ ἡμιμαθεῖς προπαγανδιστὲς ὑπὲρ τῆς τελετῆς παίρνουν ἀπαντήσεις ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν σκηνοθέτη τῆς Ζολύ. Ναὶ μὲν ἀρνεῖται ὅτι θέλησε νὰ διακωμωδήσει τὸν Μυστικὸ Δεῖπνο (Σήμ. Ἀλίμονο νὰ τὸ παραδεχόταν…), ἀλλὰ ὁμολογεῖ ὅτι πρόβαλε τὸν Διόνυσο – ποὺ δὲν εἶχε καμία σχέση μὲ τοὺς Ὀλυμπιακοὺς ἀγῶνες –«ὡς θεὸ τοῦ γλεντιοῦ καὶ τοῦκρασιοῦ ποὺ συμμετέχει σὲ μεγάλη εἰδωλολατρικὴ ἑορτὴ συνδεδεμένη μὲ τοὺς θεοὺς τοῦὈλύμπου». Σημειώνεται ὅτι χαρακτηριστικὸ τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων ἦταν ὁ θρησκευτικός τους χαρακτήρας, ἡ ἄκρα εὐλάβεια πρὸς τὸν Δία καὶ τὸν Ἠρακλῆκαι ἡ λιτότητα καὶ ἁπλότητα στὸ ὕφος καὶ στὸ ἦθος.
. Τὸ Ὀλυμπιακὸ ἰδεώδεςδεχθηκε τὸ πρῶτο πλῆγμα στὴν ἀξιοπιστία τοῦ τὸ 1936, στοὺς Ὀλυμπιακούς του Βερολίνου. Ἡ Ναζιστικὴ Γερμανία ἐκμεταλλεύτηκε τοὺς Ἀγῶνες γιὰ τὴν προπαγάνδα της. Ὁ ἰσχυρὸς παράγων τῆς ΔΟΕ καὶ μετὰ Πρόεδρός της ἈμερικανὸςἜϊβεριΜπραντεϊτζ, ὡς πρόεδρος τῆς Ὀλυμπιακῆς Ἐπιτροπῆς τῶν ΗΠΑ, «ἐπείσθη» νὰ μετάσχει ἡχώρα του σὲ ἐκείνους τοῦ Ὀλυμπιακούς, παρὰ τὸ ὅτι τὸ ναζιστικὸ καθεστὼς εἶχε ἀρχίσει τὸὁλοκαύτωμα ἐναντίον τῶν Ἑβραίων.
. Ἄλλα μελανὰ σημεῖα στὴν πορεία τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων εἶναι ἡ διοργάνωση τῶν Ἀγώνων ἀπὸ ὁλοκληρωτικὰ καθεστῶτα, ποὺ δὲν σέβονταν καὶ δὲν σέβονται καθόλου τὰἀνθρώπινα δικαιώματα, ὅπως ἡ Σοβιετικὴ Ἕνωση καὶ ἡ Κίνα, καὶ ἡ γενικὰ ἡ μόλυνσή τους ἀπὸ τὴν γεωπολιτική. Ἐπίσης ἡ ἐμπορευματοποίησή τους εἶναι μία γάγγραινα, ποὺ κατατρώγει τὸὀλυμπιακὸ ἰδεῶδες. Τώρα,ἐν ὀνόματι τοῦ «δικαιωματισμοῦ»,ὁ μηδενισμὸς καὶ ὁἠδονισμόςεπελαυνουν καικακοποιοῦν τοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες τοῦ Πινδάρου καὶ στὴ σύγχρονη ἐποχή, τῶν Κουμπερτὲν καὶ Βικέλα.
. Στὴν προκύψασα κατάσταση ὀφείλει νὰ ἀντιδράσει ὁ κ. Σπύρος Καπράλος, παλιὸς πολίστας καὶ τώρα πρόεδρος τῆς Ἑλληνικῆς Ὀλυμπιακῆς Ἐπιτροπῆς καὶ μέλος τῆς ΔΟΕ, καθὼς καὶὁ κ. Ἰσίδωρος Κούβελος, Πρόεδρος τῆς Διεθνοῦς Ὀλυμπιακῆς Ἀκαδημίας. Καὶ οἱ δύο ἔχουν αὐξημένες ἠθικὲς καὶ οὐσιαστικὲς εὐθύνες γιὰ τὴν διατήρηση καὶ διάδοση τῶν ἰδεωδῶν καὶ τῶνἀρχῶν τοῦ Ὀλυμπιακοῦ Κινήματος. Γιὰ τὴν δημιουργία καὶ διατήρηση αὐτοῦ ὁ Πιερ ντὲΚουμπερτέν,ποὺ τὸ 1927 παραβρέθηκε στὴν Ὀλυμπία καὶ στὰ ἀποκαλυπτήρια ἀναμνηστικῆς στήλης στὴν ὁποία ἀναφέρονται οἱ ἐνέργειές του γιὰ τὴν ἀναβίωση τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων,ἔγραψε γιὰ τὴν ἀνάγκη δημιουργίας Κέντρου Ὀλυμπιακῶν Μελετῶν: «Πιστεύω ὅτι αὐτὸ τὸΚέντρο θὰ βοηθήσει στὴ διατήρηση καὶ ἀνάπτυξη τοῦ ἔργου μου περισσότερο ἀπὸ ὀ,τιδήποτε ἄλλο καὶ θὰ τὸ κρατήσει μακριὰ ἀπὸ ἐσφαλμένες ἀτραποὺς ποὺ μὲ φοβίζουν». Οἱ φόβοι τοῦ ντὲΚουμπερτὲν ἀποδεικνύονται δικαιολογημένοι. Θὰ εἶναι ὀδυνηρὸ γιὰ τὸ μέλλον τοῦ Ὀλυμπισμοῦ ἂν οὐδεμία ἀντίδραση ὑπάρξει ἀπὸ τοὺς ἁρμοδίους γιὰ τὰ ὅσα συνέβησαν στὸ Παρίσι. Γιὰ τὴν κατάντια τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων θὰ ἔπρεπε νὰ αἰσθάνεται εὐαίσθητη καὶ ἡ πολιτικὴ καὶ ἡπολιτειακὴ ἡγεσία τοῦ τόπου, ἀλλὰ μετὰ ἀπὸ τὰ ὅσα συνέβησαν προσφάτως καὶ ἀπὸ ὅ,τι ἔδειξε ἡπαρουσία τοῦ πρωθυπουργοῦ στὸ Παρίσι κατὰ τὴν τελετὴ ἔναρξης τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων, δὲνἔχουμε νὰ περιμένουμε τίποτε ἀπὸ αὐτές. –
Αὐτὴ ἡ καταχώριση ἀναργήθηκε στὶς 8 Αὔγουστος 2024, 10:16 π.μ. καὶ ἀρχειοθετήθηκε ὡς Uncategorized. Μπορεῖτε νὰ παρακολουθήσετε τὶς ἀπαντήσεις μέσῳ τοῦ RSS 2.0.
Μπορεῖτε νὰ ἀφήσετε μιὰν ἀπάντηση ἢ μιὰ εἰδοποίηση σύνδεσης ἀπ’ τὸν δικό σας ἱστοχῶρο.
Το πρωτότυπο άρθρο ανήκει στο Χριστιανικὴ Βιβλιογραφία .


