Ἀδυνατεῖ πλέον νὰ προεδρεύση τῆς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου ὁ Σεβ. Ἐλπιδοφόρος, καθὼς δὲν ἐπιθυμοῦν νὰ προσέλθουν οἱ Ἱεράρχαι τῶν ΗΠΑ. Ἡ Ὁμογένεια συνεχῶς ἀφαιμάζεται οἰκονομικῶς, ὥστε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος νὰ ταξιδεύη εἰς τὴν ἑτέραν ἄκρην τοῦ Ἀτλαντικοῦ καὶ εὐκαιριακῶς νὰ τελῆ καὶ καμίαν βάπτισιν ὁμοφυλοφίλων. Ἀκόμη οὐδεμία ἀπάντησις πρὸς τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος. Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὅμως τὸν διώρισε συνοδικὸν εἰς τὸ Φανάρι… Παραθέτομεν ἄρθρον τοῦ κ. Θ. Καλμούκου εἰς τὴν ἱστοσελίδα «ekirikas.com» τῆς 18ης Σεπτεμβρίου 2022:
«Τὴν Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022 ἀνατράπηκε καὶ ἡ πολύχρονη λαϊκὴ παροιμία «τρεῖς κι ὁ κοῦκος», ἡ ὁποία δηλώνει τὴν πενιχρὴ συμμετοχὴ γενικὰ σὲ ἐκδηλώσεις, συνεδριάσεις καὶ τὰ συναφῆ καὶ ἐξηγῶ: Ὁ «Ε.Κ.» στὶς 12 Σεπτεμβρίου εἶχε γράψει στὸ ἄρθρο του μὲ τίτλο: «Ἐκδηλώσεις στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ Βοστώνης» καὶ τὰ ἑξῆς: «Μία σειρὰ ἐκδηλώσεων καὶ συσκέψεων ἔχουν προγραμματιστεῖ στὸ Ἑλληνικὸ Κολλέγιο καὶ τὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ἔναρξης τοῦ νέου ἀκαδημαϊκοῦ ἔτους. Οἱ ἐκδηλώσεις θὰ ξεκινήσουν τὴν Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου μὲ συνεδρίαση τῆς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου, ἡ ὁποία ἀναμένεται νὰ γίνει στὴν Ἰακώβειο Βιβλιοθήκη ἀπὸ τὶς 10 ἕως τὶς 12 ἡ ὥρα τὸ μεσημέρι ὑπὸ τὴν προεδρία τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρου. Θὰ ἀκολουθήσει γεῦμα τῶν ἱεραρχῶν στὸ Μαλιώτειο Πολιτιστικὸ Κέντρο καὶ στὴ συνέχεια θὰ γίνουν τὰ ἐγκαίνια τῆς Ἔκθεσης γιὰ τὴ Μοναστικὴ Πολιτεία τοῦ Ἁγίου Ὄρους μὲ τίτλο, «Ἅγιο Ὄρος: Ἡ Κιβωτὸς τῆς Ὀρθοδοξίας».
Πράγματι, ἡ Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος συνεδρίασε κατὰ τὴν ἡμέρα καὶ τὴν ὥρα ποὺ εἶχε προγραμματιστεῖ, πλὴν ὅμως μόνο ἕνας ἐκ τῶν συνοδικῶν ἱεραρχῶν ἐμφανίστηκε αὐτοπροσώπως, ὁ Πίτσμπουργκ Σάββας. Οἱ λοιποὶ συμμετεῖχαν διαδικτυακά, πρὸς μεγάλη ἔκπληξη καὶ σίγουρα ἀπογοήτευση τοῦ προέδρου τῆς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρου, ὁ ὁποῖος ἀνέμενε αὐτοπρόσωπη παρουσία καὶ ἀπαρτία ἁπάντων τῶν συνοδικῶν. Βέβαια παρὼν ἦταν ὁ ἀρχιγραμματέας τῆς Συνόδου, Ἐπίσκοπος Ναζιανζοῦ Ἀθηναγόρας. Ὑπενθυμίζω ὅτι ἡ Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς ἀπαρτίζεται ἀπὸ τοὺς ἑξῆς ἱεράρχες: Βοστώνης Μεθόδιο, Ντένβερ Ἡσαΐα, Ἀτλάντας Ἀλέξιο, Ντιτρόιτ Νικόλαο, Πίτσμπουργκ Σάββα, Ἁγίου Φραγκίσκου Γεράσιμο καὶ Σικάγου Ναθαναήλ.
Δὲν νομίζω ὅτι εἶναι ἀνάγκη νὰ διαθέτει κάποιος προχωρημένες γνώσεις θεολογίας καὶ ἐκκλησιολογίας, γιὰ νὰ καταλάβει τί γίνεται ἐν προκειμένῳ. Πολὺ ἁπλά, εἶναι ἀποκαλυπτικὸ τῆς «ἀπόστασης», γιὰ νὰ τὸ διατυπώσω ὅσο πιὸ ἀνώδυνα γίνεται, τῶν μελῶν τῆς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου καὶ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἐλπιδοφόρου ὡς προέδρου της. Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα εἶναι δικαιολογίες καὶ προφάσεις. Ὁ Ἀρχ. Ἐλπιδοφόρος ὅ,τι ἔσπειρε αὐτὰ τὰ τρία χρόνια, θερίζει τώρα.
Κατανοητὸ βέβαια ὅτι οἱ ἀποστάσεις ἀπὸ τὶς πολιτεῖες καὶ πόλεις τῶν ἑδρῶν τῶν Μητροπόλεων εἶναι μεγάλες καὶ ὅτι ἀπαιτοῦνται ἔξοδα. Ἀλλὰ μήπως εἶναι μικρότερες οἱ ἀποστάσεις τῶν ἱεραρχῶν ποὺ συμμετέχουν ἀπὸ Ἐπαρχίες τοῦ Ἐξωτερικοῦ στὴ Σύνοδο τοῦ Φαναρίου; Ἐπὶ τέλους τὰ ἔξοδα τῶν ἱεραρχῶν τῆς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τὰ πληρώνει ἡ Ἀρχιεπισκοπή, δηλαδὴ ὁ ἔνθεος ὁμογενειακός μας λαὸς, ὁ ὁποῖος συντηρεῖ τοὺς πάντες καὶ τὰ πάντα συμπεριλαμβανομένων καὶ τῶν ταξιδιῶν, ἀλλὰ καὶ τῶν δώρων ποὺ χαρίζει ὁ Ἀρχ. Ἐλπιδοφόρος, εἰκόνων, ἐγκολπίων, ἀρχιερατικῶν ράβδων, ἐπιτραχηλίων καὶ τῶν συναφῶν. Αὐτὴ εἶναι ἡ ὠμὴ πραγματικότητα καὶ γι’ αὐτὸ αὐξήθηκε καὶ πάλι ἡ ὑποχρεωτικὴ συνεισφορὰ τῶν κοινοτήτων πρὸς τὴν Ἀρχιεπισκοπή».
Το πρωτότυπο άρθρο ανήκει στο Ορθόδοξος Τύπος .


