
Ὅπου εὑρίσκεται ὁ Θεός, ἐκεῖ δέν ὑπάρχει κακό. Ὅλα ὅσα ἀπορρέουν ἀπό τόν Θεόν, ἔχουν μέσα τους τήν εἰρήνη καί ὁδηγοῦν τόν ἄνθρωπο πρός τήν αὐτοκατάκριση καί ταπείνωση.
Γιά νά διατηρήσης τήν ψυχική εἰρήνη πρέπει νά προσπαθῆς νὰ ἔχης τό πνεῦμα τῆς χαρᾶς, νά ἀποφεύγης τήν κατάκριση τῶν ἄλλων καί νά συγκαταβαίνης στίς ἀδυναμίες τοῦ ἀδελφοῦ σου. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος δεχθῆ κάτι τό θεϊκό μέσα του, ή καρδιά του χαίρεται. Ὅταν ἀντιθέτως δεχθῆ κάτι τό διαβολικό τότε συγχύζεται καί ταράζεται.
Χωρίς τό φῶς ὅλα εἶναι σκοτεινά καί χωρίς τήν ταπεινοφροσύνη τίποτε δέν ὑπάρχει μέσα στόν ἄνθρωπο, παρά μόνο σκοτάδι. Ἂς ἀγαπήσουμε τήν ταπεινοφροσύνη γιά νά δοῦμε τήν δόξα τοῦ Θεοῦ, διότι ὅπου στάζει ἡ ταπεινοφροσύνη ἐκεῖ ἀναβλύζει ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ. Ὅποιος θέλει νά σωθῆ πρέπει νά ἔχη τήν καρδιά του σε κατάσταση μετανοίας καί συντριβῆς.
Πρέπει νὰ εἴμαστε εὐσπλαχνικοί πρός τούς πτωχούς καί δυστυχισμένους. Καί ἡ πιό μικρή ἐλεημοσύνη συντελεῖ πολύ στην κατάκτηση τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν. Κάθε ἀρετή πού γίνεται γιά τόν Χριστό μᾶς δίνει τήν χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Περισσότερο ὅμως ἀπ’ ὅλες μᾶς την δίνει ἡ προσευχή, γιατί αὐτή τήν ἔχουμε πάντοτε στα χέρια μας σὰν ἕνα εύχρηστο πνευματικό ὅπλο… γιά τήν προσευχή δέν ὑπάρχει ἐμπόδιο…
➪ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο orthodoxia.gr


